הקביים של המלך
מחבר/ת: דוקטור סוס עברית: לאה נאור
הוצאה: כתר, 1980

הקביים של המלך    THE KING STILTS
סיפור מלא הומור על החשיבות של המשחק בחיים: המלך בּירָם, מלך ארץ בִּין, אהב לרוץ בשעות הפנאי על קבים, וכאשר נגנבו הקביים המלכותיות איבד המלך את היכולת לתפקד, וממלכתו הייתה בסכנת אבדן. ורק אריק, הנער המשרת הציל את הממלכה. הוא החזיר למלך את הקביים
ואת שמחת החיים
 
פתיחת הספר:
מובן מאליו שהמלך לא הלך על הקביים שלו בשעת העבודה. כשהמלך בירם עבד הוא באמת עבד, והקבים שלו עמדו נשכחים בארון הקביים הישן, בחדר הכניסה שבארמון.
 
ועוד קטע:
הארץ היתה ארץ נמוכה והים היה ים גבוה, ורק עצי החיץ מנעו את הים מלזרום פנימה. הם גדלו צפופים כל כך, בשורה לאורך החוף, וכך הם עצרו את המים בשרשיהם הכבדים והמשולבים.
אבל שרשיהם היו טעימים לסוג מסוים של צפרים. היו אלה צפרים גדולות ושחורות ולהן מקור חד ובולט, אַפְעָפִים, כך קראו להן אנשי בין. האפעפים היו עפים כל הזמן מעל עצי החיץ, מחכים להזדמנות לצלול ולזלול. אם לא היו עוצרים בעדם היו השרשים נכנעים, ואז הים היה זורם פנימה בקול נהמה איומה, וכל נפש בממלכה היתה טובעת.
אבל המלך בירם לא הניח לדבר לקרות. הוא אסף אל ממלכתו את החתולים הגדולים והפקחים ביותר בכל העולם, ואימן אותם לגרש את האפעפים. החתולים האלה ענדו סרטים שעליהם היה כתוב "ח. מ."
(חתולי משמר)
 
ועוד קטע
אריק, הנער המשרת, קפץ וירד מן הקביים למטה. בירם, המלך, קפץ ועלה על הקבים למעלה, הוא נשם נשימה מלכותית עמוקה, הראשונה מזה שבועות, הוא הרים את ראשו, הרחיב את חזהו. בירם מלך בין היה שוב נמרץ, זקוף וחזק, מלך מלכותי בהחלט.