ספורי נדי המכונית של נדי
מחבר/ת: אניד בלייטון עברית: לאה נאור
הוצאה: יבנה, 1989

ילד העץ נדי (או באנגלית נוֹדִי) שיצרה הסופרת האנגלייה אניד בלייטון, מוכר היטב לילדי ישראל. מסדרת סרטונים ומשפע תרגומים לעברית. נדי הוא ילד קטן, תמים וטוב לב, שראש העץ שלו מתנדנד ומכאן שמו. נדי. גם אני, כמו ילדי כשהיו עדיין קטנים, אהבתי את נדי ואת חבריו הצעצועים ותרגמתי עבור הוצאת יבנה כמה מן הסיפורים.
 
קטע מתוך הסיפור: המכונית של נדי
 
לפעמים גַּמָּדאוֹזֶן רוצה לנסוע במכונית של נדי. גמדאוזן הוא החבר הכי טוב של נדי. נדי נוסע איתו לקניות כל בוקר, ועכשיו גמדאוזן מזמין את נדי לשתות תה בבית הפטרייה שלו. לפעמים נדי משתעשע עם מר מתנדנד. למר מתנדנד יש חצי כדור במקום רגליים והוא מתנדנד מצויין. אי אפשר בכלל לדחוף אותו שיפול. אפילו לא המכונית של נדי. לא יעזור לך, מכונית קטנה, לא תצליחי להפיל את מר מתנדנד.
מה עושה הפיל ג'מבו? בגלגל של המכונית חסר אויר. מוכרחים לנפח אבל המוסך של גולי רחוק. הפיל ג'מבו משתמש בחדק שלו כמו במשאבה, והגלגל מתנפח במהירות.
"תודה רבה לך, אדון ג'מבו"?
 
קטע מן הסיפור: "נדי והגלגל שברח"
 
גַּמָּדאוֹזֶן רכב על האופניים שלו וכמעט נתקל בגלגל מתגלגל. אבל גמדאוזן הצליח ברגע האחרון לכוון את האופניים אל תוך תעלה. הוא נפל. טרח! כמה שהוא כעס.
"הגלגל הזה נראה בדיוק כמו אחד הגלגלים במכונית של נדי," הוא אמר והסתכל אחרי הגלגל המתגלגל...
משפחת כדורת הלכה לה בדרך והגלגל התגלגל ישר ביניהם, נתקל והפיל וגילגל והמשיך להתגלגל. בני משפחת כדורת היו מופתעים לגמרי.
הגלגל לא נעצר. הוא התגלגל ישר אל מר מתנדנד. אבל מר מתנדנד לא נפל. הוא המשיך להתנדנד הנה והנה, ואז חזר ועמד ישר. הוא הסתכל אחרי הגלגל המתגלגל ופתאום צעק: "הי, שוטי השוטר, היזהר והיזהר!"
שוטי השוטר עמד ברחוב וכיוון את התנועה. בדיוק אליו התגלגל הגלגל ופגע בו. שוטי השוטר התגלגל ונפל.
הוא  כ ל כ ך  התפלא.
מיד התאסף קהל מסביב לשוטי המסכן. גברת טובי דובי עזרה לו לקום.
"הגלגל הזה שייך למכונית של נדי," היא אמרה.
 
עוד סיפורים בספר:
 
"נדי הולך לשוק" 
על נדי שטייל לו בשוק, הסתכל על כל החפצים שהיו מוצגים למכירה, ונכלא בטעות בתוך השעון הגדול של סבא.
 
"נדי וההרפתקה בתיבת נח"
על נח שהחליט לצאת עם התיבה שלו להפלגה קצרה אל מעבר למפרץ. אבל הפליג לים הפתוח. נדי ותבריו דאגו לנח, לגברת נח ולכל החיות שבתיבה, ויצאו בסירות ובבלון פורח לחפש אותם בים ולהחזיר אותם הביתה לעיר צעצועיר..