המפלצת הידרה האגדה על מזל סרטן
ז'יסלן ווטיה עברית: לאה נאור

 מתוך הספר הכוכבים הנוצצים

אגדות יוון על גלגל המזלות

 המפלצת הידרה  האגדה על מזל סרטן
מאת ז'יסלן גוטייה. עברית: לאה נאור

בביצה שליד נהר, לרגלי עץ דולב שגזעו מסתעף שבע פעמים, הייתה מאורתה של מפלצת אכזרית ונוראה שנקראה הידרה. היה לה גוף של דרקון ותשעה ראשי נחשים. בכל ראש היו שיני ארס ולשון ארוכה ומתפתלת עם עוקצים ממיתים. נשימתה הייתה ארסית כל כך שדי היה בה כדי להמית כל מי שניסה לעבור דרך הביצה. מזונה היה בשר אדם, והבוץ סביב מאורתה היה מכוסה בעצמות קרבנותיה. לא הייתה כל דרך להילחם בה, כי בכל פעם שהצליח לוחם אמיץ לכרות אחד מראשיה צמח מיד ראש חדש במקומו, נורא מקודמו.
המפלצת הנוראה הידרה הייתה בת חסותה של האלה הֶרָה, מלכת השמים. הרה שנאה את האמיץ והחזק בבני האדם. את הרקולס. היא ציפתה ליום בו יצא הרקולס להילחם בהידרה וייהרג בקרב. היא שלחה סרטן ענק לעזרת הידרה. צבתותיו של הסרטן הזה היו חדות כסכינים, ותפקידו היה להחזיק בהרקולס כאשר הידרה תהרוג אותו.
הגיע יום הקרב. הרקולס וחברו, יולאוס, עברו בנדודיהם בחלק זה של יוון ודרכם הובילה אותם ישר אל מאורתה של הידרה. היה לילה. הרקולס נשא את קשתו וחיציו, ויולאוס החזיק ענף עץ בוער שהאיר לפניהם את הדרך. פתאום ראו בתוך החשכה עיניים בורקות. שמונה-עשר עיני נחשים האירו באור ירוק ורע. דמותה המפלצתית של הידרה חסמה את דרכם.
"ססס..." לחשה המפלצת בכל תשעת ראשיה "אין פה מעבר לבני אדם. כאן תמותו."
אך האלים הזהירו את הרקולס והורו לו מה לעשות. הוא ירה חץ אל הראש הקרוב אליו, וברגע שנגדע הראש מיהר יולאוס וצרב את הגדם בלפיד שבידו, וכך לא יכול היה לצמוח במקומו ראש חדש. בדרך זו הסירו את ראשיה של הידרה בזה אחר זה. הם כמעט נחנקו מנשימתה הארסית אך התאמצו והמשיכו עד שנותר להידרה רק ראש אחד.
ואז, בדיוק כאשר התכונן הרקולס לירות את החץ האחרון, הגיח הסרטן של הרה מתוך הביצה, קרב אל הרקולס בריצה הצידה, ונעץ את הצבתות החזקות שלו בקרסולו של הרקולס. הסרטן היה בטוח שהרקולס נכנע אך הוא טעה. כואב וזועם הרים הרקולס את רגלו השנייה, רמס את שריונו של הסרטן ומחץ אותו למוות.
תכניתה של הרה נכשלה. המפלצת הידרה נהרגה, ואילו הרקולס ניצל והוסיף להילחם בגבורה בדרקונים ובמפלצות כדי להציל את אחיו, בני האדם.
הסרטן נלקח לשמים והיה לקבוצת כוכבים לזכר הקרב גדול, שבו לקח הסרטן חלק קטן.

 


בחזרה לסיפורי אגדה מן המיתולוגיה היוונית »