זרעים של מסטיק

אודות הספר תגובות וביקורות

 


זרעים של מסטיק


מאת: לאה נאור
איורים:ולי מינצי
ספרית פועלים 2013
32 עמוד, מנוקד

זרעים של מסטיק ראה אור בראשונה ב- 1966, ועתה הופיע בהוצאה מחודשת. בין ארבעה עשר שירי הספר מצויים כאלה הנמנים עם שירי הילדות הישראליים המוכרים ביותר; זרעים של מסטיק, הטיול, הכול קרה בגלל רותי, אדון חרדון המפוזר, ארץ הילדים, היום אני שמחה, מי אכל את הירח ועוד. הוותיקים זוכרים את המחזמר 'זרעים של מסטיק' בכיכובה של דליה פרידלנד (נכתב על פי שירי הספר), שעדיין עולה על הבמות אחת לכמה שנים.
זרעים של מסטיק באדרתו החדשה ראוי לתשומת לב מיוחדת בעיקר בזכות האדרת - מעשה ידיה של המאיירת ולי מינצי. כל אחד מהשירים זכה בסביבת חיים צבעונית, אופטימית, פורצת ועם זה מוקפדת, שיש בה עליצות לצד חלומיות. עונג לכל עין.
זרעים של מסטיק מתאים למאזינים ולקוראים צעירים עד גיל שמונה.

נירה לוין 
 

 

להחיות ילדוּת של פעם / טלי כוכבי

רשימת ביקורת על המהדורה החדשה של הספר "זרעים של מסטיק" מאת לאה נאור


אוקטובר 2, 2013 ·

סיפור יצירתו והתקבלותו של "זרעים של מסטיק" הוא סיפור תרבותי-ישראלי מדהים למדי: מה שהתחיל כמופע סוף שנה פרטי ופנימי של ילדי כיתה ו' מקיבוץ בית אלפא הפך לאחד מנכסי צאן הברזל האהובים והמוכרים ביותר בתרבות הילדים הישראלית. השירים המקוריים שכתבה לאה נאור והלחין נחצ'ה היימן עובדו לתקליט בכיכובה של דליה פרידלנד וקשה למצוא ילדים שגדלו כאן בשנות השבעים והשמונים ולא גדלו על השירים האלה.

 

זרעים של מסטיק
לאה נאור. איורים: ולי מינצי. הוצאת ספרית פועלים - הקיבוץ המאוחד, 74 שקלים
שהם סמיט

כשמדובר בספר הזה, שראה אור לראשונה בשנת הולדתי (1966) וששירי הזמר בו הם הפסקול של ילדותי, וכעבור 30 שנה של ילדי, אתקשה להיות אובייקטיבית או לכבוש את התלהבותי. המלים של לאה נאור, הלחנים של נחום (נחצ’ה) היימן, קולה הצלול והמדויק של דליה פרידלנד ותרועתה המתפרצת בעליצות (מעט מכנית ומוגזמת לאוזני כיום) של מקהלת ילדי קיבוץ בית אלפא - כל אלה מותכים אצלי לבלי הפרד עם המראות ששיוויתי לנגד עיני הילדה שהייתי כשהאזנתי לשירים שבקעו מן הרדיו או מן הפטפון.