פינוקיו ותזמורת הקסמים

אודות המחזה המחזה בשלמותו תגובות וביקורות לכל המחזות

 

 

 

 

היינו ראינו: סדרת "אגדות ילדים" של התזמורת הקאמרית הישראלית

 

 

התזמורת הקאמרית הישראלית מתחילה את סדרת הקונצרטים לילדים עם "פינוקיו ותיבת הקסמים". הקונצרט פותח צוהר אל עולם המוזיקה הקלאסית בלי להתחנף לילדים

ליהיא גלמן רם 
פורסם:  09.10.16, 08:08
שתפו בטוויטרשתפו בפייסבוק
 

 

 

איפה היינו? סדרת קונצרטים חדשה של התזמורת הקאמרית הישראלית, המבוססת על סיפורי אגדות שעליהם גדלנו. דרך מסעות מוזיקליים צבעוניים בהשתתפות הקהל, יזכו סיפורי הילדים לעדנה צבעונית וסוחפת. ארבע יצירות יועלו במסגרת הסדרה "אגדות ילדים", והן מתאימות לגילי 10-4.

 

למדורים קודמים ב"היינו ראינו"

היכנסו לעמוד "מבלים" בפייסבוק

היכנסו לעמוד "מבלים" ב-mynet

 

מה ראינו? הלכנו לצפות בקונצרט הראשון בסדרה, "פינוקיו ותיבת הקסמים", בניצוחה ובהנחייתה של עידית שכטמן. סיפור העלילה של הקונצרט נסוב סביב דמותו הידועה של פינוקיו, ששוחק על ידי הגר ריש. הקונצרט לקח את הילדים אל עולם הרגשות, כאשר בכל יצירה קלאסית שנוגנה החל פינוקיו להרגיש, ואט אט הפך לילד אמיתי עם מגוון רגשות: כעס, עצב, פחד, התרגשות וגם געגוע.

 

 

"פינוקיו ותיבת הקסמים" (צילום: מיכאל דימשטיין)
"פינוקיו ותיבת הקסמים" (צילום: מיכאל דימשטיין)

 

 

הקונצרט פותח צוהר אל עולם המוזיקה הקלאסית, עם יצירות ידועות של המלחינים הגדולים, הנדל, היידן, ויואלדי, גריג, ביזה ועוד. קטעי המוזיקה קצרים ונגישים, ושכטמן מוליכה את הילדים בין הקטעים באופן נגיש, נעים ובגובה העיניים.

 

תחושה חגיגית אפפה את האולם, ההליכה לקונצרט יש בה מן החגיגיות ומן ההתרגשות. ואכן, מדובר ב-60 דקות של קסם קלאסי, קונצרט שהוא ממש כמו לגדולים,

בגישה לא מתחנפת. בעוד רבים מהקונצרטים לילדים מנסים להתחבב יתר על המידה כדי לגרום לקטנטנים להאזין גם למוזיקה קלאסית ולהבין שעולם המוזיקה מורכב מעוד צלילים ומנגינות, הרי שהקונצרט הנוכחי פועל בצורה אחת. נגני התזמורת מנגנים בפשטות ובמקצועיות מוזיקה קלאסית. דמותו של פינוקיו משמשת כמתווך בין התזמורת לבין הילדים ומספקת את סיפור העלילה שקושר בין היצירות, ולנו נשאר להתרווח וליהנות מצלילי התזמורת.

 

  

מומלץ או לא? חשיפת הילדים למוזיקה קלאסית היא חשובה. הם לא חייבים לאהוב אותה, אך הם בהחלט צריכים להכיר אותה ולדעת שהעולם מורכב מעוד כלי נגינה מלבד גיטרה ותופים. סדרת "אגדות ילדים" של "התזמורת הקאמרית הישראלית" היא בהחלט הזדמנות מצוינת ליהנות מקונצרט בגובה העיניים ומיצירות קלילות ומוכרות שנבחרו בקפידה.